Tuesday, December 2, 2008

Agle Janam Mohe Bitya

Film: Umrao Jaan (2006)
Singers: Richa Sharma
Lyrics: Javed Akhtar
MD: Anu Malik


Ab Jo Kiye Ho Daata, Aaisa Na Ki Jiyo
Ab Jo Kiye Ho Daata, Aaisa Na Ki Jiyo
what you've done this time around, God, please don't do again
Agle Janam Mohe Bitya Na Ki Jiyo
in my next life, don't make me a daughter
Agle Janam Mohe Bitya Na Ki Jiyo
Agle Janam Mohe Bitya Na Ki Jiyo


Jo Ab Kiye Ho Daata, Aaisa Na Ki Jiyo
Jo Ab Kiye Ho Daata, Aaisa Na Ki Jiyo
Agle Janam Mohe Bitya Na Ki Jiyo
Jo Ab Kiye Ho Daata, Aaisa Na Ki Jiyo
Jo Ab Kiye Ho Daata, Aaisa Na Ki Jiyo
Agle Janam Mohe Bitya Na Ki Jiyo
Jo Ab Kiye Ho Daata, Aaisa Na Ki Jiyo

Humre Sajanwa Humra Dil Aaisa Todan
my love breaks my heart thus
Oo Ghar Basayan, Humka Rasta Ma Chhodan
he settles elsewhere and leaves me behind in the way
Jaise Ke Lala Koi Khilona Jo Paave
just like a little boy who gets a new toy
Doyi Chaar Din Tau Kehle, Phir Bhool Jaave
plays with it for 2 or 4 days and then forgets about it
Ro Bhi Na Pavay Aaisi Gudiya Na Ki Jiyo
please don't make me into that doll that can not even cry
Agle Janam Mohe Bitya Na Ki Jiyo
Agle Janam Mohe Bitya Na Ki Jiyo
Jo Ab Kiye Ho Daata, Aaisa Na Ki Jiyo
Agle Janam Mohe Bitya Na Ki Jiyo

Aaisi Bidaye Bolo Dekhi Kehin Hai?
have you ever seen a bridal farewell like this?
Maiyan Na Babul Bhaiya Kauno Nahin Hai
no mother, father, brother.... no one
Aansoo Ke Gehne Hai Aur Dukh Ki Hai Doli
with tears as jewels and pain as her palanquin
Bandh Kivaria More Ghar Ki Yeh Boli
the closed door of the my house says
Eis Or Sapnon Mein Bhi Aaya Na Ki Jiyo
please do not come to me, even in my dreams
Eis Or Sapnon Mein Bhi Aaya Na Ki Jiyo
Agle Janam Mohe Bitya Na Ki Jiyo
Jo Ab Kiye Ho Daata, Aaisa Na Ki Jiyo
Agle Janam Mohe Bitya Na Ki Jiyo
Agle Janam Mohe Bitya Na Ki Jiyo

Kaisa Naseeba Jagh Mein Har Bitya Paaye
o what fate awaits every daughter in this world
Apna Jinhe Samjhat Hai, Bane Oo Paraye
those whom she thinks are her own, become strangers
Babul Ka Angna Chhutai, Maiya Ka Achra
she loses her father's courtyard, her mother's sari border
Bholi Chiraivan Paave Bas Ek Pinjara
the innocent bird only gains a cage
Phir Bhi Yeh Sab Samjhave Tadpa Na Ki Jiyo
even then, everyone tries to tell her not to suffer
Agle Janam Mohe Bitya Na Ki Jiyo
Agle Janam Mohe Bitya Na Ki Jiyo
Jo Ab Kiye Ho Daata, Aaisa Na Ki Jiyo


No comments: